Українська мова як іноземна Друк


     Під егідою кафедри загальноосвітніх дисциплін Інституту дистанційного навчання вийшов з друку підручник "Українська мова як іноземна (початковий курс)".
   Пропонований підручник є складовою частиною навчального комплексу для іноземних студентів, які вивчають українську мову з метою подальшого навчання у вищих навчальних закладах України.

     
 
   Першою частиною підручника є «Розмовно - фонетичний курс», який включає 8 уроків, що забезпечують засвоєння 300-350 активних комунікативних одиниць та 70 комунікативнігх лексико-граматичних моделей.

   Основна увага в першій частині зосереджена на формуванні у студентів-іноземців артикуляційно-слухових образів голосних та приголосних української мови, основних змін їх у мовному потоці, основних типів словесного наголосу та інтонаційних моделей. Кожний урок включає ілюстративний матеріал (малюнки, схеми), систему вправ, які спрямовані на формування у студентів потрібних мовних та мовленнєвих умінь читання, аудіювання, усного та писемного мовлення.

   Кожний урок «Розмовно-фонетичного курсу» закінчується словничком - українським, російським, англійським, що дозволяє частково (за відсутності потрібних словників) вирішити проблему перекладу слів та виразів.
   Друга частина підручника «Розмовно-граматичний курс» включає вивчення таких тем як «Навчання», Робота», «Професія», «Гуртожиток», «Магазин», «Кафе», «Поліклініка», «Місто Київ-, «Україна», «Університет», «Спорт», «Дозвіллям.

   Теми поділяються на уроки і супроводжуються системою комунікативних лексико-граматичних вправ, таблицями і схемами. У другій частині в загальних рисах подана прийменниково-відмінкова система імен та видо-часова система дієслова на синтаксичній основі. До складу кожного уроку входять мікротексти, діалоги, які моделюють мовну поведінку носіїв української мови в різних мовних ситуаціях повсякденного спілкування. У підручнику врахований і краєзнавчий аспект навчання.
   Схеми кінорентгенограм артикуляції голосних і приголосних подаються за «Збірником вправ з фонетики українського мовлення в аспектах артикуляції, слухання, транскрибування». -Київ, 1993.
   Рекомендується для роботи з викладачем на підготовчих факультетах виших навчальних закладів України. Може бути використаний у будь-якій іншомовній аудиторії.
 

   Бібліографія:
Кудіна Т.М. Українська мова як іноземна (початковий курс): Підручник. -
К.: Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, 2009. - 334 с.